Categorieën
Recensies

Recensie Girl 6

Vandaag heb ik voor jullie weer een recensie. Dit keer over het boek Girl 6. Ik mocht deze recenseren van Best of YA. Hartelijk dank hiervoor.

https://libris.nl/boek?authortitle=mirjam-mous/girl-6–9789000376520

Waar gaat het boek over??

Het boek gaat over summer. Zij is de kleinkind van een duo die de wereld wou verbeteren door middel van jongeren. Dan wordt haar opa ongeneselijk ziek. Hierdoor moet ze op stel en sprong naar Amerika. Hier ontmoet ze de jongen Dez en hier beleeft ze allemaal spannende avonturen mee en komt ze achter een familiegeheim. Wat voor avonturen ze beleeft en welk familiegeheim ze ontdekt, dat lees je allemaal in dit boek.

Wat vind ik van het boek??

Ik heb echt genoten van het boek. Het is een dun boekje, maar de spanning was te voelen op elke bladzijde. Ik had toen ik pas begon met het lezen van YA het boek boy 7 gelezen. Deze vond ik ook super leuk. En nu ben ik toch weer een soort van terug in die wereld. Ik vind het leuk hoe de twee hoofdpersonages verweven zijn in dit verhaal. Ik ga niet zeggen hoe wegens spoiler gevaar, maar je gaat het leuk vinden. Ik vind de wisseling van personages super goed gedaan. Ik heb in het begin een beetje warrig gevonden, maar naar mate ik verder las vielen de puzzelstukjes langzaam op zijn plaats. Ik vind de personages stuk voor stuk goed uitgewerkt. Ondanks dat het een dun boekje is, kan je wel goed inleven met ze en begrijp je waarom ze iets doen. Ik vind het heel erg goed dat uitgeverijen dunne boekjes/novelles uitbrengen om jongeren aan het lezen te krijgen. Ik kan dit alleen maar meer supporten.

Mijn beoordeling van het boek

Ik geef 4,5/5 sterren. Dit komt mede door de warrige dingen in het begin, maar dat houd niet tegen dat dit een echte aanrader is. Mocht je benieuwd zijn naar dit boek. Je vindt de link naar libris weer onderaan de foto.

En ik hoop jullie weer snel te zien bij een volgende blogpost.

Plaats een reactie