Categorieën
Recensies

Recensie eeuwig

Vandaag heb ik een recensie van het boek eeuwig. Ik mocht dit boek recenseren van uitgeverij Clavis. Hartelijk dank hiervoor.

https://libris.nl/boek/?authortitle=guido-eekhaut/eeuwig–9789044839821

Waar gaat het boek over??

Het boek gaat over een jongen genaamd Joachim. Hij komt na 20 jaar weer terug naar zijn geboortedorp. De reden van de terugkeer is dat zijn oom is overleden. Het is dan 1965 als hij terugkeert. Hij vraagt zich af wat zijn oom deed in de oorlog in dit dorp. En wat deden de Duitse SS-eenheden in het dorp? En waarom staat dit in verband met zijn overleden oom? Dit lees je in het boek.

Wat vond ik van dit boek??

Ik ben dol op boeken die zich in het verleden afspeelt en vooral boeken over de tweede wereldoorlog. Ik vind het altijd interessant om te lezen. Je leest het boek uit 2 perspectieven. Eerst lees je een hoofdstuk uit het perspectief van Joachim en daarna uit die van Leen. Leen is de plaatselijke dierenarts en die is 3 jaar eerder teruggekeerd naar het dorp. Ze volgt haar moeders werk op. Die is overleden tijdens een ongeluk. Langzaamaan leer je de personages kennen en ook de onderlingen verbanden. Heel fijn om te lezen. Ook ga je soms daadwerkelijk terug naar de Tweede Wereldoorlog. Zo leer je ook kennen in die tijd. Het heeft een zeer vlotte schrijfstijl en het heeft ook zeker weten genoeg cliffhangers. Door de 2 perspectieven heeft veel diepgang. Je merkt dat het dorp niks heeft met mensen van buiten af. En dit maakt het dat je aangewezen wordt op de hoofdpersonages.

Mijn beoordeling over het boek

Ik geef het boek 4/5 sterren. Het is lastig om diep op dit boek in te gaan zonder spoilers, want dat heb je al snel in dit boek. Echt een aanrader als je houdt van boeken over het verleden en wat gaat over een mysterie in een dorp.

Zoals gewoonlijk heb ik weer een linkje geplaatst bij de foto waar je het boek kan kopen. Ik hoop dat jullie hebben genoten van de recensie. En ik zie jullie weer bij een volgende blogpost.

Plaats een reactie